نرم افزار جاجمع تحت وب بهسا
خانه / جایگاه تحصیلات تکمیلی

جایگاه تحصیلات تکمیلی

جایگاه تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اهداف آن

۱ – تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در عالی‌ترین سطوح علمی جامعه، با توان تحلیل و مسأله یابی، تلفیق علم و عمل و رشد خصیصه های فطری جستجوگری، پویایی، بالندگی و خلاقیت

۲ – ارتقاء مستمر کیفیت آموزشی و پژوهشی دوره‌ها

۳ – بسترسازی برای ایجاد دوره‌های دکتری در کلیه رشته‌های مرتبط با زمینه‌های فعالیت علمی

۴ – اهتمام در شناخت دوره‌های تحصیلات تکمیلی تعریف نشده و مورد نیاز به منظورایجاد این دوره‌ها

۵ – بهبود ساختار و ساز و کار تحصیلات تکمیلی

۶ – تقویت اختیارات اجرایی و بهبود امکانات مراکز و واحدهای مجری تحصیلات تکمیلی به تناسب گستردگی و عملکردآنها

۵ – جهت دادن موضوعات پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی به سوی اولویت‌های توسعه کشور

۶ – زمینه‌سازی برای پذیرش دانشجویان

۷ -گسترش ارتباط بین تحصیلات تکمیلی و مراکز و واحدهای مجری تحصیلات تکمیلی و حوزه ستادی توسط شبکه اطلاع‌رسانی

۸ – ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، نرم‌افزارهای مورد نیاز واستفاده از شبکه‌های اطلاع‌رسانی در زمینه خدمات آموزشی تحصیلات تکمیلی

۹ – جلب همکاری وسیع‌تر کادر علمی توانمند در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

۱۰ – بازنگری مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی، رفع نواقص و تکمیل آنها

۱۱ – بازبینی و بهبود نظام نظارت بر فعالیت‌های تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از طریق گسترش میزان مشارکت و همکاری و مسئولیت‌پذیری مراکز و واحدها